
Podcast de la sessió
La ponent Rosa Romà explica els canvis que estaven previstos d’implantar en dos anys en el Sistema de Salut de Catalunya i que, amb l’arribada de la pandèmia, s’acceleren. L’epidèmia acaba determinant els canvis per avançar cap un sistema de múltiples organitzacions que funcioni en xarxa, que col·labori i que comparteixi el sentiment de pertinença: això és, que tots els actors tinguin una mateixa manera de fer.
Per assolir-ho i per afrontar la incertesa d’una malaltia del tot desconeguda, es dissenya una estratègia flexible que s’adapti ràpidament a la dinàmica canviant de la pandèmia. Un pla amb accions que respondrà a les necessitats tant dels treballadors del sistema sanitari com dels ciutadans.
Ara sí, sota una única marca que cohesiona i identifica tot el sistema sanitari. Crea sentiment de pertinença:una mateixa manera de fer a tots els CAPs i hospitals del país.

En què consisteix?
Principalment en accions per a la ciutadania que responen a les seves necessitats i que els consciencia, compromet i els fa corresponsables.
- Material divulgatiu oficial i actualitzat per a la ciutadania en 23 idiomes
- Xarxa d’escolta activa: atenció personalitzada a la ciutadania gràcies al 061 i la DGAC
- Transformació digital
- Canvia la manera d’atendre la ciutadania:
- Garanteix l’accés al sistema sanitari i la interacció:
- LMS (revisió i actualització de la plataforma)
- Desplegament videoconsulta i e-consulta
- Enviament sms
- Eines suport emocional: facilitació d’informació i de recursos de suport emocional per a la població
Als professionals del SISCAT
- Se’ls facilita instruccions i informació d’interès, oficial, contrastada i a temps per poder respondre la ciutadania
- El 061 s’estableix com a canal d’accés al sistema sanitari i cribratge per a la gestió dels fluxos
Vídeo de la sessió
Visualitzacions de la sessió:
- Youtube: 46
- Zoom: 164