
Quines estratègies cal desplegar per comunicar en temps de crisi epidemiològica? Com es pot identificar el sistema sanitari públic català, tan divers en la provisió i prestació? En la forma comunicativa dels missatges? En la identitat corporativa dels canals comunicatius?
De tot això va precisament la 56 Sessió Web ‘Curant-nos en salut en la comunicació de la COVID’, a càrrec de Rosa Romà, directora de l’Àrea de Ciutadania, Innovació i Usuaris del CatSalut.
Quan? El dijous 4 de març de 2021, de 9 a 9:30 hores.
La videosessió es transmetrà per Zoom. T’hi pots inscriure per aquest formulari http://gen.cat/inscripcions56SW
I recorda que, per rebre tota la informació relacionada amb les Sessions Web, t’has de subscriure a aquest blog (apartat ‘Subscriu-t’hi’).
Si tens algun aspecte general que vols que comenti el ponent, fes un comentari a aquest apunt.
1. Voldria saber quina comunicació hi ha respecte als pacients de malalties pulmonars cròniques. Es podran posar la vacuna de covid? No se la podran posar? Es comunicarà a cada pacient si se l’ha de posar?
2. Per què en algunes àrees sanitàries pacients que són vulnerables (amb malalties cròniques respiratòries per exemple) han rebut avisos al mòbil sobre que són vulnerables i en altres àrees no? Com s’activen aquests avisos?
3. Els pacients amb SSC (Síndromes de la sensabilització central) estan considerats vulnerables? Hi ha pacients amb SFC que els han dit que ho són per tenir alguna d’aquestes malalties i hi ha pacients que amb la mateixa pacient no els hi han dit que són vulnerables.
Les consultes que feu no s’adeqüen exactament a la temàtica de la propera Sessió, però us recomanem de plantejar-les a través del formulari de contacte de gencat: https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/generic/conqxsGeneric.do?topicLevel1.id=1523&topicLevel2.id=1567&selectedInteractionType=2&webFormId=391&set-locale=ca_ES
Bon dia, des de la Federació de Persones Sordes de Catalunya, voldríem que la ponent pogués aclarir-nos si:
1.- Com pot identificar el sistema sanitari públic català, tan ampli, el col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial (persones sordes que utilitzen la llengua de signes catalana -LSC-) si les informacions al web son principalment son auditives textuals -no en lectura fàcil, pictogrames, etc- amb terminologia tècnica i no son accessibles per mitjà de la LSC -a excepció dels recents vídeos penjats al Canal Salut i les rodes de premsa amb servei d’interpretació d’LSC?-
2.- Si, a banda de la forma comunicativa d’avís per sms de vacunació a les persones amb discapacitat sensorial (persones sordes que utilitzen la LSC), si Salut utilitzarà una forma comunicativa basada en la LSC i en missatges de lectura de lectura fàcil, pictogrames, etc.
El formulari de contacte ja l’hem fet servir vàries vegades i no hem rebut resposta. Gràcies.
Pel que fa a les comunicacions específiques relacionades amb la Pla de vacunació de la COVID-19, s’estan incorporant els elements facilitadors per a les persones amb sordesa, com és la recepció d’un missatge per SMS i els darrers materials disponibles al web disposen de la transcripció textual. Quan fem la vacunació massiva a la població general, també hi haurà materials en LSC.
Estem estudiant possibles accions que es puguin dur a terme quan comenci la vacunació massiva a la població general.