51 Sessió Web: ‘Fer els serveis accessibles i no morir en l’intent’

El dijous 12 de novembre, de 9 a 9:30 hores, tindrà lloc la 51 Sessió Web ‘Fer els serveis accessibles i no morir en l’intent’, a càrrec d’Irema Ferrez de la Direcció General d’Atenció Ciutadana. No deixis passar l’oportunitat de conèixer aquests requeriments que afecten el conjunt dels serveis de les organitzacions actuals.

La videosessió es transmetrà per Zoom. T’hi pots inscriure per aquest formulari http://gen.cat/inscripcions51SW

I recorda que, per rebre tota la informació relacionada amb les Sessions Web, t’has de subscriure a aquest blog (apartat ‘Subscriu-t’hi’).

Si tens algun aspecte general que vols que comenti la ponent, fes un comentari a aquest apunt.

5 thoughts on “51 Sessió Web: ‘Fer els serveis accessibles i no morir en l’intent’

  1. Bon dia Irema, he escrit al xat però no hi havia temps. Després de la transposició de la Directiva 2016/2102 sobre accessibilitat web que va tenir lloc el 23 de setembre de 2020, quina és la lletra petita sobre l’accessibilitat en llengua de signes? Has comentat que la Directiva es transposa rotundament amb excepcions. Has parlat molt de les visualitzacions orals, de documents, de la ILS, per estem tenint molts problemes perquè els webs d’organismes adaptin els seus webs amb informació en llengua de signes catalana, amb continguts estàtics amb la figura de l’ILS.

    En definitiva, és exigible tenint en compte aquest RD que els continguts siguin accessibles a través de la LSC i d’ILS? Segons s’infereix del text normatiu sí però insistim que ens ho estan negant des de diferents administracions, gràcies.

    • Les principals actuacions pel que fa als continguts dels webs de la Generalitat per garantir l’accessibilitat del col·lectiu de persones sordes són complir els estàndards marcats per la llei, en primera instància, és a dir: subtitular els continguts que tenen àudio (vídeos principalment) i garantir que es pot accedir al contingut sonor en un altre format. Pel que fa a la llengua de signes, és un requeriment de la triple A (AAA) dins de les WCAG 2.1, que són les guies estàndard per a l’accessibilitat web. Actualment el Reial Decret 1112/2018 obliga al compliment de la doble A (AA). No obstant això, s’està treballant per comunicar en llengua de signes tota la informació relacionada amb serveis principals.

      • Gràcies per la resposta fonamentada. Per altra banda, considerem fermament que tant el subtitulat com la llengua de signes -entre d’altres sistemes de comunicació o de suport a la comunicació, per no estendre’m- han d’estar a la mateixa alçada i han de ser objecte de requeriment dins de la doble a (AA). Entenem que això ja és un tema de política legislativa i la FESOCA (Federació de Persones Sordes de Catalunya) és una entitat que ja està en contacte amb les autoritats per tal que així sigui. També ens consta que des d’altres instàncies s’està fent aquest plantejament. És bàsic que no només la ciutadania, sinó els poders públics, i en concret, el legislador, garanteixi el dret a la comunicació tant a les persones sordes oralistes que utilitzen la llengua oral i escrita, com a les persones sordes signants que utilitzen la llengua de signes catalana en la seva vida diària.

  2. En relació a l’accessibilitat en Llengua de Signes, quines consideracions es tindràn en compte a l’hora d’adaptar els contiguts dels webs institucionals, per garantir l’accessibilitat del col·lectiu de persones sordes?

    • Les principals actuacions pel que fa als continguts dels webs de la Generalitat per garantir l’accessibilitat del col·lectiu de persones sordes són complir els estàndards marcats per la llei, en primera instància, és a dir: subtitular els continguts que tenen àudio (vídeos principalment) i garantir que es pot accedir al contingut sonor en un altre format. Pel que fa a la llengua de signes, és un requeriment de la triple A (AAA) dins de les WCAG 2.1, que són les guies estàndard per a l’accessibilitat web. Actualment el Reial Decret 1112/2018 obliga al compliment de la doble A (AA). No obstant això, s’està treballant per comunicar en llengua de signes tota la informació relacionada amb serveis principals.

Leave a Reply