La Direcció General d’Atenció Ciutadana ha estat present al II Congrés de Govern Digital com a organitzadora de la trobada i com a dinamitzadora del taller “Xarxes socials i missatgeria instantània”, que va tenir lloc el 25 de gener a la Sala Auditori del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB).
En un debat obert i dinàmic, allunyat del format clàssic de ponència, Sergi Xaudiera (Direcció General d’Atenció Ciutadana), Mar Lobato (Ajuntament de Rubí) i Maria Cortés (Termcat) van reflexionar sobre el model de coordinació dels perfils de xarxes socials.
Tant els ponents com els assistents van participar en una conversa fluïda on es van tractar diferents aspectes de la gestió de perfils oficials de tot tipus d’organismes públics, com ara l’equilibri entre la comunicació de continguts de servei i les polítiques relatives a cada govern, els tipus de continguts a publicar o els indicadors per fer un seguiment de l’activitat. Es van compartir experiències d’organismes públics en la gestió, creació, calendarització i seguiment de l’activitat institucional als canals de xarxes socials i missatgeria instantània.
També es va debatre sobre l’establiment de protocols d’interacció multicanal per poder oferir un servei més eficient a la ciutadania, així com sobre la necessitat de ser present en els nous entorns digitals utilitzats per la ciutadania.
La Direcció General d’Atenció Ciutadana, a més, va aprofitar el Congrés per informar de la seva voluntat de liderar noves trobades multiadministracions, en què es comparteixin les millors pràctiques i consells per una millor relació amb la ciutadania en els espais digitals. A tots aquells professionals de l’Administració i de l’àmbit de l’atenció ciutadana, us convidem a participar-hi!