La Generalitat de Catalunya publica la setena edició de la Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya. D’entre els apartats més rellevants, hi ha el procediment, pas per pas, que marca la Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió per obrir perfils en aquests espais de relació i participació. Així mateix, enumera les diferents eines de xarxa social, els diversos usos i objectius de presència en cada una, les recomanacions per a una presència adequada i reeixida i també els criteris d’estil comunicatiu més adequats en cada eina. Conté un apartat sobre promocions, que estableix unes pautes comunes per a la publicitat de pagament per a publicacions en els perfils corporatius.
La Guia és un instrument dinàmic i obert en el qual tothom pot participar des de la seva experiència. Actualment el projecte està publicat també a Github i des d’aquest espai es poden fer suggeriments i propostes de millora. A més, es publica en format digital en una llicència Creative Commons (CC BY), que permet copiar-lo i reutilitzar-lo sense cap limitació. Només cal citar-ne la font: Generalitat de Catalunya.
Les xarxes socials a la Generalitat de Catalunya s’emmarquen dins les polítiques de govern obert i es consideren una oportunitat única perquè les administracions públiques catalanes esdevinguin l’avantguarda de la innovació i siguin vehiculadores del coneixement i del valor que aporti el conjunt dels actors públics.