Ja fa gairebé dos anys que els clients de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya disposen d’una aplicació pionera en l’àmbit del foment del civisme. L’aplicació d’alertes incíviques d’FGC manté la filosofia de difusió del civisme impulsada per Ferrocarrils des de fa molts anys.
Aquesta aplicació està integrada com una opció més de l’FGC App oficial per a mòbils. Permet generar alertes per identificar conductes incíviques en l’ús d’aquest transport públic. Aquesta eina, posada a disposició de les persones compromeses amb el civisme, ha canviat completament el rol del client d’FGC. D’aquesta manera, s’ha passat de tenir únicament persones que volen desplaçar-se d’un lloc a un altre a disposar de clients actius que amb la seva col·laboració ajuden a millorar el servei públic de transport ferroviari i a fer-lo més eficient i confortable.
L’aplicació permet alertar dels comportaments incívics més comuns que es produeixen dins els trens i en les estacions de Ferrocarrils. Amb tres senzills passos, els usuaris poden alertar de situacions incíviques com posar els peus al seient, embrutar, ratllar els vidres, viatjar sense bitllet… Unes alertes que, si es comuniquen a temps, permeten a la companyia actuar de forma ràpida i efectiva.
Així doncs, els clients, amb el suport de la tecnologia, han fet possible que es progressi i es canviïn alguns comportaments inadequats. Des que l’aplicació es va posar en funcionament, FGC ha pogut detectar quines conductes incíviques són les més comunes i ser més eficient per trobar-hi solucions. El coneixement més profund de la problemàtica de l’incivisme ha permès idear noves estratègies empresarials, i també ha fet que la tasca del personal de Ferrocarrils sigui més efectiva i es redueixi la despesa econòmica en manteniment.
A més de les alertes incíviques, FGC App permet conèixer l’horari i l’itinerari dels trajectes, els preus dels bitllets, consultar la xarxa i les estacions d’FGC i saber en temps real les incidències que afecten el servei. L’aplicació està dotada d’un sistema de localització que dóna la possibilitat de saber quina és l’estació d’FGC més propera en tot moment i permet conèixer al moment les últimes publicacions de les xarxes socials corporatives. D’altra banda, l’aplicació es pot configurar en català, castellà i anglès.