En ocasió de la I Jornada d’Atenció Ciutadana la setmana passada, es va presentar el nou paradigma en aquesta matèria, basat en la multicanalitat com a model d’innovació. La creixent demanda de serveis digitals per part de la ciutadania ha fet que l’Administració s’hagi d’adaptar a aquest nou context. Neix, per tant, un nou model relacional d’atenció ciutadana centrat en la digitalització i en la mobilitat. Aquest model requereix també d’unes pautes que ordenin la presència de la Generalitat en els nous canals. És per això que s’han elaborat diferents guies (xarxes socials –6a edició–, serveis mòbils) que homogeneïtzen la presència de l’Administració en aquests espais. Amb l’objectiu de fer-les més entenedores i útils per a la ciutadania, se n’han fet també versions resumides (lite) que ja podem consultar.
– Guia resumida de xarxes socials
Una gran tasca, per descomptat.
De totes formes, no estem fent d’agents comercials de determinades empreses i marques, bo i acceptant que dominen el mercat del 2.0?
Vull dir que això està molt bé, però un xic de revisió crítica i una certa comprensió seriosa del fenomen de les xarxes hauria d’acompanyar aquestes guies resumides. #perpensar-hi
Una abraçada,
Boris
Hola Boris, moltes gràcies per la teva aportació.
S’escullen aquestes xarxes socials perquè s’entén que l’Administració ha d’obrir portes de relació amb la ciutadania en aquells espais on ja té una activitat. Volem oferir la millor atenció possible a les persones en els espais que triïn.
De totes maneres, posats a escollir, el nostre posicionament és clar. En igualtat de condicions sempre apostem pels sistemes oberts –aquest blog n’és un exemple–, així com també hem experimentat amb Diaspora i identi.ca (actualment pump.io). Això em porta a reflexionar per què no ha tingut èxit una xarxa social distribuïda sense dependència dels servidors d’una sola empresa. El tema dóna per a una altra entrada 😉
Molt bona feina, especialment la miniguia sobre les xarxes socials!