Nou paradigma d’atenció ciutadana

Ja està en funcionament la Seu electrònica, el portal que aplega tot el conjunt de serveis, punts d’atenció i de tramitació electrònica de la Generalitat de Catalunya ja existents, com ara l’Oficina Virtual de Tràmits (OVT), el Canal Empresa o la Plataforma de Serveis de Contractació Pública, facilitant així l’accés de les persones usuàries. Aquest projecte es va presentar ahir a l’auditori del Palau de la Generalitat en la I Jornada d’Atenció Ciutadana en què es va presentar el nou paradigma en aquesta matèria. En aquest sentit, es va fer esment de la Guia de serveis mòbils i de la 6a edició de la Guia de xarxes socials de la Generalitat.

La Seu electrònica garanteix que la informació publicada és de qualitat i una navegació i comunicació segures, i s’estructura d’acord amb els principis d’accessibilitat, seguretat, responsabilitat, disponibilitat, neutralitat i interoperabilitat. És única per a tots els òrgans de l’Administració de la Generalitat i els seus organismes vinculats. Mitjançant convenis, s’hi podran integrar també ens consorciats.

Pel que fa la Guia de serveis mòbils, estableix unes pautes comunes per a la incorporació d’iniciatives mòbils en l’estratègia corporativa de la Generalitat. Té per objectiu informar els organismes de la Generalitat sobre com s’ha d’enfocar la mobilitat i fer aplicar els criteris per posar a disposició de la ciutadania un nou servei mòbil.

La 6a edició de la Guia de xarxes socials de la Generalitat incorpora els últims canvis que s’han produït en aquestes eines (rols d’administradors a Facebook, imatge de capçalera a Twitter, etc.), així com la Terminologia de xarxes socials que el Termcat va publicar fa uns mesos.

Leave a Reply