
Un cop consolidada la presència de la Generalitat de Catalunya a les xarxes socials és hora de començar a avaluar l’ús que fem d’aquestes eines digitals. En aquest sentit, a la 5a versió de la Guia d’usos i estil a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya ja s’incloïa un apartat que en parlava. Com es materialitza aquesta feina?
Per recollir aquestes dades d’activitat a les plataformes socials cal connectar directament amb les API que ofereix cadascuna de les xarxes. En un principi aquesta tasca es feia gràcies a les funcions que ofereix Google Docs d’importació. Ben aviat els requeriments que s’exigien van deixar de ser funcionals per a l’eina de Google i es va migrar cap a una solució més completa: Python.
Aquestes dades s’emmagatzemen en una base de dades pròpia que permet estudiar-les en el conjunt de la Generalitat. Així mateix, cada departament, servei o marca englobat dins la solució corporativa de presència a les xarxes socials té accés a les dades d’activitat dels comptes que gestiona, als històrics i a les visualitzacions.
A més de recollir informació de tots els més de 280 comptes que té la Generalitat de Catalunya a les xarxes socials, s’estan començant a recollir dades comparatives de comptes externs a la institució però que hi tenen relació temàtica, com ara el cas del Servei Meteorològic de Catalunya envers el d’altres comunitats autònomes o països.
El fet de tenir les dades pròpies i poder-les comparar amb altres serveis (els mateixos de la Generalitat i d’altres) permet contextualitzar-les i obtenir informació amb més valor.
Muy interesante!!! (En catalán:Avaluant la presència de la Generalitat a les xarxes. http://t.co/huuCijUp)
Molt interessant. De les millors coses d’una societat moderna, S.XXI, és la comunicació i el feedback ciutadà – administració.
Però se’m queda curt un simple grafisme dels llocs on publica cada administració. Crec que fora bo crear un estàndard per a tota l’Administració catalana, on es mostrés de forma oberta i mensualment o en temps real, l’ús en cada xarxa: publicacions, respostes, visites, i també incloure tots els webs que té l’Administració.
És a dir, oferir l’estadística per saber quin servei és més demanat i més utilitzat i així podrem descobrir coses molt interessants: que una conselleria està fent un molt bon ús del Youtube (moltes visualitzacions) i que serveix de guia per a altres departaments que tenen una presència baixa; dinamitzar; agrupar; créixer; ajuntar. Les xarxes són molt dinàmiques i així ha de ser l’Administració també, per tant s’ha d’intentar que tot sigui obert i mesurable.
Us hi animeu?
Avui descobrim com s'avalua la presència de @gencat a les xarxes socials: http://t.co/D8EZVeEh #socialmedia I la valoració qualitativa?
Molt bona feina! Teniu previst posar a disposició del ciutadà una publicació amb els resultats de l’avaluació?
Gràcies!
Hola Daniel,
Uns dels objectius és publicar aquestes dades perquè la ciutadania hi pugui tenir accés.
Gràcies pel teu interès.