El Catalanitzador, un programa senzill i útil per instal·lar el català a l’ordinador

El Catalanitzador és un programa creat per l’associació Softcatalà, amb el suport de la Generalitat de Catalunya i altres entitats, que facilita la tasca d’instal·lar la llengua catalana a Microsoft Windows (XP, Vista i 7), Microsoft Office (2003, 2007 i 2010) i Explorer (6, 7, 8 i 9). A més, permet canviar la configuració del sistema al català i configurar l’Explorer perquè navegui en aquesta llengua. Tot plegat en pocs passos, molt senzills i a l’abast de qualsevol. Coneixem el Catalanitzador? L’hem provat? Hem tingut alguna dificultat en el procés? Consultem l’apartat de Preguntes Més Freqüents i notifiquem errors i problemes.

Com que es tracta d’un projecte amb llicència GPL, qualsevol desenvolupador pot descarregar el codi font del Catalanitzador i adaptar-lo a altres idiomes. De fet, és una iniciativa pionera que pot facilitar el multilingüisme arreu del món.

Softcatalà, entitat impulsora del Catalanitzador, és una organització sense ànim de lucre, de llarga trajectòria, que treballa per al foment de l’ús del català a les noves tecnologies. El rebost, una de les seccions del seu web, és segurament el repositori més important existent de programari en català.

5 respostes a “El Catalanitzador, un programa senzill i útil per instal·lar el català a l’ordinador

Leave a Reply