
Fa gairebé un any i mig, l’Institut Català de la Salut (ICS) va començar a formar part d’aquest nou escenari de connectivitat, participació i coneixement compartit que són les xarxes socials, amb la intenció d’obrir un nou canal de comunicació àgil i directe amb la ciutadania i els professionals. L’objectiu era i continua sent donar a conèixer les novetats de la institució, fer-se ressò d’iniciatives interessants en l’àmbit de la salut, la innovació i les noves tecnologies, i informar sobre les notícies i activitats que es duen a terme als hospitals i centres d’atenció primària que gestiona. Però, com funciona la gestió de les xarxes socials de l’ICS?
De mica en mica, els centres i serveis que pertanyen a l’ICS han mostrat el seu interès per ser també presents a les xarxes socials, amb perfils ja siguin temàtics o territorials. En aquests moments, la Gerència Territorial de l’ICS a la Catalunya Central, la biblioteca de Vall d’Hebron i diversos serveis i centres d’atenció primària han obert perfils a Facebook, Twitter i també blocs, des d’on poden també oferir informació de servei de caire més local i proper.
Amb vista de tota aquesta iniciativa creixent, l’ICS ha elaborat una Guia d’usos i recomanacions d’ús intern, que beu de les fonts de la Guia d’usos i estil a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya i que, a banda de recollir els principis inspiradors i els objectius a assolir i fer un ampli desplegament de cada canal amb les seves especificitats, estableix quin és el plantejament estratègic de l’ICS per gestionar els comptes que volen obrir els centres i serveis, quines són les pautes de comunicació que cal seguir i com cal gestionar els continguts, propis, aliens, així com els comentaris de simpatitzants i seguidors, per a un bon funcionament del perfil institucional.
Actualment, la presència de l’ICS a les xarxes socials es tradueix en cinc perfils de Facebook, cinc perfils de Twitter, sis blocs territorials i de serveis, un canal Youtube i un d’Slideshare corporatius. I les sol·licituds d’obertura de nous perfils no deixen d’arribar.
RT @maxestrella34: L’Institut Català de la Salut, a les xarxes socials http://t.co/WcI72D9N Un bon exemple a seguir!