¿Cómo lo hacemos para editar textos conjuntamente con otras personas?

Clicad sobre la imagen para acceder al vídeo

A veces necesitamos trabajar sobre un mismo texto con un grupo de personas que no se encuentran físicamente en un mismo lugar. Para evitar ir enviando el documento por correo electrónico para que los destinatarios lo puedan editar juntos, hay herramientas de Internet que nos facilitan el trabajo. En este vídeo-tutorial nos centraremos en Google Docs, que permite la creación y edición de contenidos (textos, hojas de cálculo, presentaciones) en red.

¿Lo hemos utilizado? ¿Conocemos otros?

En Google Docs podemos crear nuestro documento y compartirlo, a partir de la opción Compartir, con los contactos que deseamos añadiendo su dirección de correo. También podemos decidir si queremos que estos contactos tengan permiso para editarlo o sólo para visualizarlo.

En el apartado Debates, podremos escribir comentarios sobre el texto que estamos editando, útil para el trabajo en grupo.

Asimismo, también podemos publicar documentos que ya estén editados previamente para modificarlos en red o simplemente para visualizarlos conjuntamente.

No solamente se pueden crear textos con Google Docs, sino también hojas de cálculo, presentaciones, dibujos, formularios y colecciones para editar conjuntamente con otras personas.

¿Lo hemos utilizado? ¿Conocemos otros?

4 thoughts on “¿Cómo lo hacemos para editar textos conjuntamente con otras personas?

  1. És molt interessant i útil aquesta feina de difusió que esteu fent de les noves tecnologies.

    A la Generalitat està disponible el “https://docs.google.com/a/gencat.cat/”, però és un projecte que ara fa 1 any es va aturar. Crec molt interessant tornar-lo a engegar i predicar amb l’exemple.

    Altrament, tenim l’Office 365, que és tot el packet office online. També és molt interessant. Vaig estar provant la beta i han fet una bona feina (la competència estimula la innovació)
    http://www.microsoft.com/en-us/office365/

    Crec que la instal·lació i el manteniment d’una base de software lliure en tots els ordinadors de la Generalitat d’ús comú, amb el cost de les llicències de Google i el cost de llicències superiors si són necessàries, permetria contractar molta gent. Així, l’atur es reduiria, faríem una cultura tecnològica de país i seria més econòmic que el cost que ara tenim.

    Tots hi guanyem.

    M'agrada

  2. Piratenpad (disponible a: http://www.piratenpad.de/) és el millor! Té opcions de xat; cada persona està identificada amb un color i cada canvi realitzat té el color assignat de la persona que l’ha fet. A més, permet l’exportació en multitud de formats, com el .pdf, .doc, etc)

    Una altra eina, però de pagament, és l’Adobe Acrobat, que té unes eines de treball en grup, correccions, comentaris, enllaços i incrustacions molt potents (com incrustació de vídeo o gràfics sobre els quals es poden fer anotacions).

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s