
De vegades necessitem treballar sobre un mateix text amb un grup de persones que no es troben físicament en un mateix lloc. Per evitar anar enviant el document per correu electrònic perquè els destinataris el puguin editar plegats, hi ha eines d’Internet que ens faciliten la feina. En aquest vídeo-tutorial ens centrarem en Google Docs, que permet la creació i edició de continguts (textos, fulls de càlcul, presentacions) en xarxa.
L’hem fet servir? En coneixem d’altres?
A Google Docs podem crear el nostre document i compartir-lo, a partir de l’opció Comparteix, amb els contactes que desitgem, afegint-hi la seva adreça de correu. També podem decidir si volem que aquests contactes tinguin permís per editar-lo o només per visualitzar-lo.
A l’apartat Discussions, podrem escriure comentaris sobre el text que estem editant, útil per al treball en grup.
Així mateix, també podem publicar documents que ja estiguin editats prèviament per modificar-los en xarxa o simplement per visualitzar-los conjuntament.
No solament es poden crear textos amb Google Docs, sinó també fulls de càlcul, presentacions, dibuixos, formularis i col·leccions per editar junts entre diverses persones.
L’hem fet servir? En coneixem d’altres?
A la Direcció General de la Policia tenim bloquejat l’accés a Google Docs. Per tant, no tenim cap eina d’edició conjunta.
És molt interessant i útil aquesta feina de difusió que esteu fent de les noves tecnologies.
A la Generalitat està disponible el “https://docs.google.com/a/gencat.cat/”, però és un projecte que ara fa 1 any es va aturar. Crec molt interessant tornar-lo a engegar i predicar amb l’exemple.
Altrament, tenim l’Office 365, que és tot el packet office online. També és molt interessant. Vaig estar provant la beta i han fet una bona feina (la competència estimula la innovació)
http://www.microsoft.com/en-us/office365/
Crec que la instal·lació i el manteniment d’una base de software lliure en tots els ordinadors de la Generalitat d’ús comú, amb el cost de les llicències de Google i el cost de llicències superiors si són necessàries, permetria contractar molta gent. Així, l’atur es reduiria, faríem una cultura tecnològica de país i seria més econòmic que el cost que ara tenim.
Tots hi guanyem.
Piratenpad (disponible a: http://www.piratenpad.de/) és el millor! Té opcions de xat; cada persona està identificada amb un color i cada canvi realitzat té el color assignat de la persona que l’ha fet. A més, permet l’exportació en multitud de formats, com el .pdf, .doc, etc)
Una altra eina, però de pagament, és l’Adobe Acrobat, que té unes eines de treball en grup, correccions, comentaris, enllaços i incrustacions molt potents (com incrustació de vídeo o gràfics sobre els quals es poden fer anotacions).
La comunitat viquipedista fem servir molt sovint l’etherpad (http://etherpad.org) que permet editar conjuntament un document, li assigna una URL fàcil de recordar i també té opcions de xat. A més a més, és software lliure. Podeu veure un exemple de com vam recollir un acta de reunió en directe. Hi ha 8 o més mans aquí http://etherpad.wikimedia.org/GLAMcampNYC . És una eina molt útil.