Presentació del llibre INprenedors

Cliqueu a sobre la imatge per accedir al llibre

Ahir va tenir lloc a l’Escola d’Administració Pública a Barcelona la presentació del llibre INprenedors, en què diversos autors reflexionen sobre l’art d’emprendre des de dins de les organitzacions. El llibre dedica uns capítols a desgranar les tàctiques d’emprenedoria i innovació a l’Administració. Es va aprofitar l’acte per presentar la Xarxa d’Innovació Pública (XIP) com un exemple de l’INprenedoria a l’Administració. Hi fem un cop d’ull?

En el capítol 6, d’Alberto Ortiz de Zárate, director d’Atenció Ciutadana del Govern basc, alerta sobre els perills de la sobreplanificació dels projectes que es duen a terme a l’Administració, la sobreorganització o l’avaluació de l’acompliment. Ortiz de Zárate proposa com a alternativa donar més protagonisme a les persones i a la seva capacitat de decisió i autoorganització com a mesura per generar confiança i responsabilitat.

Per la seva banda, Iñaki Ortiz, director d’Innovació i Administració Electrònica del Govern Basc, defineix l’INprenentatge públic com l’acció col·lectiva resultant de la confluència de persones amb idees i voluntat de canvi. Si a tot això hi sumem les eines 2.0, el resultat és molt més efectiu.

Al capítol de Jordi Graells, coordinador de Continguts i Innovació a la Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió de la Generalitat de Catalunya, s’incideix en la idea que el canvi a l’Administració està directament relacionat amb l’entusiasme dels seus professionals. Les xarxes socials afavoreixen aquest canvi, tant pel que fa a la col·laboració interna (per transformar en valor el coneixement col·lectiu), com l’externa (actuar conjuntament amb els altres actors de valor públic).

Us agrada el llibre?

2 respostes a “Presentació del llibre INprenedors

  1. Benvolguts/des, no he llegit el llibre en qüestió, però, pel que s’exposa a la crònica, crec que ha de valer força la pena. De fet, la idea d’Alberto Ortiz que resulta imprescindible, “donar més protagonisme a les persones i a la seva capacitat de decisió”, és un dels pals de paller de l’Administració europea i nord-americana i, com no, de l’empresa privada en aquesta nova era 2.0 global en què tot just acabem d’ingressar. No estaria de més que la nostra Administració -em consta que es comencen a endegar iniciatives en aquest sentit procedents de l’experiència privada en alguns departaments- es posés les piles en aquest sentit. Conceptes com delegació, responsabilitat, cooperació, confiança, gerència, rendiment i gestió del canvi, entre molts altres, comencen a fer fortuna en el món empresarial públic i privat. En definitiva, el coaching està començant a penetrar en l’Administració i, si no és així, fóra bo que es tingués en compte com a valor afegit per tal de potenciar els recursos humans i la cohesió corporativa.

  2. Oi tant! Per això us recomano que llegiu els capítols 6, 7 , 8 i 9 del llibre INprenedors, els que es refereixen a l’Administració pública, i que ens en doneu l’opinió. Valen la pena 😉

Leave a Reply