El tempo de la innovació

Genís Roca, consultor i expert en Internet, comenta que davant d’un moment de canvi transcendental en les organitzacions motivat per l’ús de les noves tecnologies, es pot caure en el parany de voler córrer massa. Assegura que hi ha tantes ganes d’assolir aquest canvi que es perd el control del temps, que és un element fonamental en un context de transformació profunda com aquest. Per a Roca, és important entendre el tempo per evitar transmetre una sensació d’estrès i d’angoixa que genera frustració als instigadors del canvi i incomprensió a les persones alienes.

Què en penseu? Creieu que cal gestionar millor el temps en els processos d’innovació?

View in english

5 respostes a “El tempo de la innovació

  1. Hay muchas herramientas implantadas en otros países, algunos desde hace más de una década que no han cristalizado en nuestro país. Recuerdo en 1998 la consultora CIM Data organizó un evento internacional en Barcelona. El 80% de los asistentes eran extranjeros.
    Más que vendedores de software lo que hace falta es un análisis de las empresas realizado por IT Business Analyst que permitan escoger la mejor opción en sistemas como:
    Sistemas de Gestión de Proyectos (multiproyecto), Sistemas de Gestión del Ciclo de Vida del Producto (PLM), Gestión Documental, conectar sistemas PLM con el sistema eCommerce,.. También herramientas de benchmarking, QFDs, uso de herramientas de modelado 3D de productos (prototipos virtuales),… sistemas de mejora de procesos basado en técnicas Lean-Six Sigma.
    No son cosas nuevas y podemos caer en el error de implantar sistemas sin una adecuada infraestructura de datos y documental que impida empezar a gestionar la innovación.

    Para gestionar la innovación tienes que tener primero gestionados no en carpetas de los ingenieros/diseñadores, sino al servicio de la empresa tus activos immateriales que dicen como son tus productos, como fabricas, gestión y comunicación de cambios,…

  2. Aquells que més o menys entenem aquests avanços (emfatitzo: més o menys) correm el risc de fer caure aquells que no estan tan habituats a aquests sistemes de treball amb una sensació d’ineptitud.

    Moltes de les persones que avui en dia encara desconfien o no hi creuen en les noves tecnologies de comunicació, en gran mesura, estic segur que cauen en aquest parany per por al desconegut.

    Hem de ser pacients i permetre una “evangelització” pausada i escalada o costarà molt més d’implantar aquests nous sistemes de treball.

  3. Tota innovació necessita d’un temps d’assentament, a vegades aquesta nova manera és tan ideal que volem iniciar-nos el més aviat possible. Podem caure en la no assimilació dels conceptes nous i avançar sense tenir un veritable coneixement de la nova tecnologia.

    Però moltes vegades avancem en conjunt amb la nova tendència informàtica i encara tenim altres qüestions antigues com ara que un paper sense segell no té valor.

Deixa un comentari