eCatalunya és la plataforma que promou la Generalitat de Catalunya perquè els actors que generen valor públic (Administració, professionals col·laboradors, experts i ciutadania) comparteixin coneixement mitjançant eines col·laboratives i acabin millorant els serveis.
A e-Catalunya hi ha més de 21.000 usuaris registrats i s’hi han constituït 1.732 grups. A hores d’ara s’està treballant per impulsar iniciatives que en facin més eficient l’activitat.
El novembre de 2009 e-Catalunya va ser un dels 52 finalistes dels 4th European eGovernement Awards a Malmö (Suècia), que premiava les millors pràctiques de les administracions europees. Es reconeixia així que la plataforma propicia el treball diari de projectes tan reeixits com el programa Compartim (de justícia) i els de salut (APS, Endoblock…), treball (Dones Directives), cultura (Arxius, Patrimoni), entre els més coneguts.
Com a usuària habitual de la plataforma eCatalunya, voldria afegir un petit comentari al post: bona part de l’èxit del seu funcionament (i ho dic des de la perspectiva que dóna haver intentat fer la mateixa feina amb altres artefactes tecnològics) és la gran usabilitat que té. Un error que es comet habitualment en entorns de treball col·laboratiu és pensar que el més sofisticat i/o el més actual és el millor i no. Al meu entendre, és millor posar una plataforma que no afegeixi complexitat a la feina diària de l’usuari, per tal que compartir coneixement de manera virtual tingui tots els avantatges de la asincronia i, així, l’usuari faci servir la tecnologia com una eina més, més propera al llapis i paper que faria servir en una sessió presencial.
Per EndoBlocLleida aquest factor d’usabilitat que ens dóna e-Catalunya ha estat la diferència entre un sistema que no acabava d’arrancar i un sistema on els usuaris demanen la incorporació. Felicitats doncs per l’èxit d’haver sabut escollir un disseny adequat per al treball col·laboratiu encara que menys vistós que d’altres del mercat.
Sóc un usuari recent de la plataforma e-Catalunya i agraeixo les funcionalitats d’aquest instrument. Els beneficis que comporta per als qui el fem servir professionalment van des de la possibilitat de compartir documents de treball en temps real (arxius, esquemes, imatges, etc.) fins a l’accessibilitat des de qualsevol punt del territori català. La plataforma e-Catalunya afavoreix l’equilibri territorial i la productivitat. Esperem que amb el temps millorin tant l’instrument com les nostres habilitats per utilitzar-lo.
Contràriament al Josep Maria Vilaseca, jo sóc una usuària antiga: quasi vaig assistir al naixement d’e-Catalunya. Recordo les primeres reunions a la Politècnica amb Oriol Lloret (ja ha passat temps, ja!). He viscut l’evolució d’un e-Catalunya en versió quasi pre-beta cap a la introducció de millores sol·licitades pels usuaris. Com diu la Francesca, la usabilitat és un factor important a les plataformes i sé que es van fer estudis d’usabilitat d’e-Catalunya abans que veiés la llum.
No crec que disposem de les millors eines ni de les més modernes, però estic cada dia més convençuda que són més que suficients per fer treball col·laboratiu i que l’e-Cat ha contribuït, i molt, a l’alfabetització digital de molts col·lectius.
I ara una petició: per a quan una eina síncrona? Sovint trobo a faltar una eina de missatgeria instantània per poder comunicar-me amb els companys que veig que estan connectats.
Però abans que res, gràcies per la plataforma, perquè, com a membre del programa Compartim, sé que hi ha moltes coses que no hauríem pogut fer sense e-Catalunya. Ja ho sabeu que en sóc una fan declarada 🙂
Com la Núria em declaro fan de l’e-Catalunya. He estat gairebé des del seu inici a Justícia. Després de cada Jornada anual de la comunitat d’educadors socials, penso que res no podrà superar la feina realitzada, però això no és veritat i no es compleix. Cada any em sorprèn més la vitalitat del col·lectiu, em deixo captivar per les noves propostes i segueixo tenint l’e-Catalunya com la millor eina de comunicació, intercanvi i de formació contínua al meu abast. Aquest any també es preveu una bona feina, en àmbits que no conec massa a fons, o sigui que tindré l’oportunitat de descobrir-los i de seguir creixent professionalment. Tot un repte.
Com a usuària i coordinadora d’un dels grups de l’e-Catalunya, considero que s’ha avançat força en la difusió entre educadors/ores de la plataforma per tal d’incloure l’eina dins del seu espai professional i personal. Encara queden per endavant molts objectius a complir (facilitació per part dels caps de la utilització de l’eina, reconeixement intern dels productes que estem elaborant, augment de la implicació activa dels companys/anyes…) però fa poc més de 3 anys era impensable que poguéssim estar en aquest nivell.
Hi ha bons professionals, bones propostes metodològiques, òptimes eines i només cal que unim tot plegat per assolir tot allò que ens plantegem.
Gràcies a tots els que fan possible aquest avenç.
Hola a tothom,
Us escric des de la meva retirada temporal per una feliç maternitat. Per als que no em conegueu, sóc membre de l’equip que desenvolupa i manté la plataforma e-Catalunya des de la Direcció General d’Atenció Ciutadana. Us vull agrair personalment els comentaris, no només perquè tots ells siguin tan positius, sinó perquè ens resulta molt útil tenir inputs des de l’altra banda, la dels usuaris finals que diàriament fan servir aquest recurs que la Generalitat ha posat a la seva disposició per intentar facilitar i millorar la feina. De vegades, us hem de dir que, quan veiem novetats en altres plataformes socials o quan una incidència tècnica us afecta ens sentim amb ganes de tornar a començar de nou. Sentim que els avenços que anem fent són lents, que tota la feina que fem de manteniment i millora llueix poc, que hi ha tantes i tantes coses per millorar. En fi, el que ens passa a tothom quan volem fer coses i les volem fer bé… Però llavors és quan algú de vosaltres ens diu això, que e-Catalunya li serveix per a moltes coses, i ja ens tornem a sentir més motivats per continuar. Enguany, l’equip d’e-Catalunya ha crescut i s’ha diversificat, amb la voluntat de donar un servei més professional encara, així que esperem poder-vos oferir aviat alguna sorpresa.
Bon dia a tots,
Jo sóc força nova a la plataforma, tot just debuto com a e-moderadora d’una CoP del programa Compartim (de Justícia) aquest any. Però penso que és bo parlar-vos del que està sent la meva experiència…
Amb relació a les possibilitats que penso que té la plataforma penso que són il·limitades i de gran utilitat. No sé com anirà l’expeiència de la meva CoP quan la pugui valorar amb resultats finals inclosos, però ja només el procés és summament engrescador. Compartir el coneixement i les experiències per poder millorar la pràctica quotidiana de la tasca a desenvolupar està fent un gran bé al meu equip i ha aconseguit generar gran interès i participació. Fins i tot jo estic sorpresa. M’ha fet adonar del gran potencial que suposa creure fermament en el capital humà.
Quant a la falta d’hàbit en l’ús de les eines teconològiques… penso que aquesta és una petita barrera que cal anar superant, tot i que és una qüestió de temps i paciència. I ja sabem que la paciència és una companya feixuga, però agraïda al final.
Per acabar quedaria la qüestió de la millora, que crec que té a veure amb la superació personal i col·lectiva, que ve a ser el gran repte. Però, pel que he anat descobrint, les persones impulsores d’aquest projecte (les ments pensants que hi ha darrera la plataforma) presenten, com a característica comuna, un gran afany de superació. Així que, tinc confiança que les millores estan garantides.
Hola a tothom,
La meva experiència amb la plataforma des de l’àmbit personal és molt bona perquè m’ha permès apropar-me a eines que ni tan sols sabia que existien. I com a col·lectiu, pertanyo a la CoP d’educadors socials de centres penitenciaris i la valoració és excel·lent: ens ha permès elaborar sis programes socioeducatius per implementar directament als centres. Això fa uns anys era impensable per les distàncies!!!!! I la plataforma ens dóna aquesta proximitat amb els/les companys/es i ens permet compartir el coneixement que anem acumulant fruit de l’experiència… Tan de bo quan jo vaig entrar a treballar hagués existit l’e-Catalunya!!!!
Endavant!!!!
Salut.
Com a e-moderardor d’un dels grups d’e-Catalunya, us deixo el meu testimoni del que va significar, fa quatre anys, aquesta plataforma per al nostre col·lectiu professional al qual pertanyo: juristes criminòlegs del Departament de Justícia.
Va brindar-nos l’oportunitat de vertabrar-nos professionalment de forma asincrònica en el temps i en el lloc, trencant les distàncies entre els diferents llocs de feina i la necessitat de compartir espai i lloc per debatre professsionalment o compartir experiència professional.
En segon lloc, ens va oferir l’oportunitat de digitalitzar la nostra manera de comunicar-nos professionalment i personalment, introduint-nos en l’ús de les possiblitats de la web 2.0. Per tant, ha significat incorporar competències i habilitats professionals.
En tercer lloc, la plataforma ha catapultat la possibilitat d’aprendre de manera informal als membres del col·lectiu professional. El fet de poder difondre informació i experiències ens permet tenir accés fàcil a informació rellevant al lloc de feina i a la praxi professional.
Aquesta potser és una de les virtuts més rellevants – la capacitat de trasferència de coneixement al lloc de feina-, a diferència de la formació formal, que en moltes ocasions té poca capacitat de transferència de coneixement al lloc de feina si no és una formació molt específica i acotada a les necessitats de cada professional.
En aquest sentit, e-Catalunya sí que és una gran plataforma d’aprenentatge informal i de relació prefessional.
Sincerament, la participació en un programa de treball col·laboratiu com el Compartim, la possibilitat de disposar d’una plataforma digital com aquesta i l’experiència que ha significat totes les relacions professionals de treball i opinió que s’han realitzat, m’han permès adquirir habilitats i competències professsionals que avui trobo imprescidndibles i que em faciliten el meu procés de professionalització constant.
En definitiva, el treball colaboratiu i e-Catalunya com a eina tecnològica que vertebra aquest procés ens està permetent adaptar-nos a la transformació social a la qual assistim avui dia.
Una salutació a tothom. Estic agraït especialment a la gent que està al darrere d’e-Catalunya i que permet que sigui una eina cada dia més competitiva, tot i que com diu la Núria Vives, el més rellevant no és la disponibilitat de tecnologia sinó l’actitud de qui la fa servir i l’ús de les possiblitats que posa al teu abast en cada moment.
Joan
Hola de nou,
Després de fer el comentari anterior m’he recordat d’una frase de Jay Cross, líder d’opinió en aprenentage informal, que en una conferència que fa poc vaig tenir l’oportunitat d’escoltar (Congrés EDO 2010), va comentar que independentment de la forma en què es realitzava l’aprenentage professional, el més important eren les converses.
Jay Cross parlava que el més important és establir converses. Sempre que tenim una conversa aprenem alguna cosa i aquest és un dels principals canals d’aprenenteatge informal.
És a les converses entre companys a la cafeteria, a un curs de formació, a la pròpia feina comentant una anècdota o un cas, o fins i tot dinant amb els companys de feina, que inevitablement s’acaba parlant de feina i on moltes vegades tenim oportunitat de comentar qualsevol inquietud professional, solucions, opinions o compartir experiències.
És evident que e-Catalunya, una plataforma de treball col·laboratiu, permet fer el mateix però de forma virtual. Afegeix una nova dimensió, de forma asincrònica sense barreres d’espai o distància.
Una salutació,
Joan
Recentment he tingut l’oportunitat de conèixer la plataforma e-Catalunya i crec que sobretot per a aquells col·lectius professionals que estan dispersos pel territori de Catalunya pot representar una eina de suport important a través de la participació dels seus membres.
Tal com s’ha dit en alguns comentaris anteriors, l’ús de la plataforma no és complicat i, encara que aquells que tinguin més experiència puguin detectar més necessitats, és ideal per fomentar la pràctica de col·laboració al món de l’Administració.
Gràcies pels comentaris que heu publicat sobre la plataforma e-Catalunya. És precisament la vostra implicació i la de molts professionals de la Generalitat, externs i altres institucions la que fa que a e-Catalunya hi hagi pràctiques tan exitoses per a la gestió del coneixement de les nostres organitzacions i per a la millora dels serveis per a la ciutadania. En els materials aportats al post es comenten les pràctiques eficients i la participació qualitativa de la gent amb aquest entorn de treball col·laboratiu i la consegüent satisfacció de tothom. Us animo, doncs, a continuar amb aquesta actitud de compromís per voler fer cada dia més bé la nostra feina.
Sens dubte el creixement i la implantació de les comunitats de pràctica com un element més del dia a dia de les organitzacions facilita, de manera sorprenent, la forma amb la qual es comparteix el coneixement.
El model de les xarxes solcials, tant en boca de tothom en l’actualitat, propicien una forma de treballar més directa, senzilla i humana per als membres que ens hi trobem implicats. Persones amb converses reals amb un llenguatge real, com han de ser les relacions humanes.
En aquest sentit l’e-Catalunya és una referència per a tots i segur que continuarà sent, sens dubte, el punt de partida de grans èxits col·laboratius futurs.
Quan fa tres anys uns quants exploradors de l’Agència de Protecció de Catalunya (APS) vam iniciar una aventura inspirada en l’experiència de la gent de Justícia, no teníem ni idea del que era això d’e-Catalunya.
Actualment, eCatalunya és l’eina col·laborativa que utilitzem activament més de 200 persones agrupades en dotze comunitats de pràctica (CoP) i un equip de gestió de coneixement (EGdC).
Potser, el primer any, quan eren només uns 40, ens va costar d’utilitzar aquesta plataforma però, quan ja ho vam tenir per la mà, es va convertir en l’eina imprescindible per poder TREBALLAR.
En el nostre cas, una experiència que va sortir de baix cap amunt, una de les millors coses que li he trobat és la facilitat per explotar les mètriques de participació. Gràcies a això, la direcció de la nostra Agència va començar a veure que era possible explotar l’aventura iniciada pels seus exploradors i des de 2009 és el Pla de Gestió de Coneixement de l’APS.
Jo sóc de l’àmbit sanitari assistencial i crec que el que promou la plataforma e-Catalunya és realment interessant i possibilita l’enriquiment de la feina a nivell individual i col·lectiu, compartir experiències, documents, estàndards, establir consens en diferents temes i, a més, amb accesibilitat i sense barreres geogràfiques o temporals. Molt interessant, realment val la pena l’esforç per millorar les habilitats en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació… i plantejar-se l’organització / participació en comunitats de pràctiques del nostre àmbit.
Jo també sóc de l’àmbit sanitari assistencial com la meva companya Dolors Muñoz.
Arran d’un curs que estic realitzant, he rebut informació del que són les comunitats de pràctica i de la plataforma e-Catalunya (que no coneixia prèviament). He trobat realment interessant i enriquidor el fet de compartir, amb una xarxa extensa de professionals, els coneixements i les experiències individuals per facilitar i millorar la feina de tots, contribuint també a un aprenentatge personal constant, i tot, d’una manera còmoda i àgil.
Després de llegir els comentaris anteriors, que són d’experiències positives, penso que participar en una comunitat de pràctica ha de ser interessant i engrescador. A mi, personalment, m’ajudaria a formar-me i millorar en l’ús de les eines tecnològiques.
Efectivament, Dolors i Núria, participar en comunitats de pràctica, ho sé per experiència, és engrescador i permet l’aprenentatge de tots els participants.
Vosaltres que sou de l’àmbit de la salut assistencial no us podeu deixar perdre l’experiència de la comunitat de pràctica virtual EndoBloc de Lleida.
Hola a tothom,
És la primera vegada que sento a parlar de les comunitats de pràctica i de la plataforma e-Catalunya, però m’adono que pot ser una eina realment interessant pel fet que et permet realitzar un treball en xarxa on l’oportunitat de compartir experiències i coneixement es fa més àgil, salvant les distàncies, i potenciant el treball col·laboratiu.
Hola a tots,
Jo, com potser molts de vosaltres, és la primera vegada que tinc constància de l’existència de les comunitats de pràctica i de la plataforma e-Catalunya.
He trobat molt interessant el fet de tenir eines que em permetin compartir experiències, coneixements… sense haver de traslladar-me; i així poder apendre, formar-me i fins i tot enriquir-me personalment d’una manera tan senzilla i engrescadora.
Bona nit a tothom,
Jo, com altres companyes, no coneixia la plataforma e-Catalunya, trobo que és molt interessant per millorar la nostre formació continuada.
Hola a tothom,
Permeteu-me el comentari. La setmana passada a la universitat de Vic el doctor Escarrabill va presentar una ponència donant molta importància a les noves tecnologies pel que fa a l’augment del contacte entre les persones. La plataforma e-Catalunya n’és una mostra, ja que elimina qualsevol frontera per tal de facilitar el treball i la comunicació en persones.
Les noves tecnologies ens aporten uns beneficis importants. La quantitat d’informació, la possibilitat de compartir-la, poder decidir en quin temps jo em comunico sense interrupció de la meva feina. Com diu el vídeo, compartir amb professionals, l’aportació de coneixement i d’opinió és un fet que cal desenvolupar en moltes més àrees.
Com a professional sanitària que treballa a zona rural, aquesta eina pot apropar-nos a la resta de territori i facilitar-nos la formació continuada, estalviant-nos desplaçaments innecessaris i millorant la capacitació en la nostra feina.
Uno de los aspectos más innovadores de esta iniciativa e-Catalunya, (en el sentido de que cambian la visión tradicional de la relación entre la ciudadanía y la Administración, muchas veces como entidades separadas o enfrentadas), es la de considerar que todos los actores que intervienen en estas interacciones están aportando y compartiendo conocimientos. El conocimiento circula de forma colaborativa y acaba beneficiando a todos. Así, en esta Administración colaborativa, el ciudadano llegaría a sentirse como parte necesaria a la hora de introducir mejoras y progresos de la Administración pública, porque junto a otros actores, todos aprenden de todos. De los aciertos y de los errores. También es una forma de que el ciudadano conozca y se involucre en proyectos, temas o problemas que le afectan directamente, de la mano de profesionales y/o expertos que con sus prácticas han ido acumulando experiencias, y las intercambian con otros profesionales o incluso con los propios usuarios. Así, la Administración no sería contemplada como una superestructura que arrolla por su complejidad, sino formada por múltiples estructuras, más o menos ligadas entre sí formando redes, con objetivos, técnicas, formas de hacer y productos finales muy diversos. Poder compartir estas experiencias, los éxitos y lo que todavía hay que mejorar, en diferentes soportes, sobre todo utilizando las TIC, aproxima la Administración y curiosamente la hace más “humana”. Podemos percibir más claramente que estos grupos consolidados como comunidades de prácticas están formados por personas, individuos que se unen con un objetivo común (tal vez una misma profesión), pero cada uno con una historia profesional, unos aprendizajes, unas experiencias que desde luego por ser únicas e irrepetibles enriquecen a todos. La idea de una Administración más “próxima”, por encima de las barreras del tiempo y las distancias, es otro de los aspectos positivos que veo en esta iniciativa. También me parece fundamental el hecho de que los colectivos profesionales se puedan ir enriqueciendo de las distintas producciones, hasta llegar a disponer de un corpus teórico que surge de este compartir la práctica, del uso de herramientas de forma colaborativa, llegando a crear un conocimiento “colectivo” mucho más rico que el mero conocimiento “formal” sobre determinadas prácticas. La Administración se vuelve así más eficiente, por ejemplo, a la hora de encontrar soluciones, de comunicarse con las personas mejor capacitadas en un área determinada, de contribuir a que el conocimiento circule y lo haga de forma colaborativa. Sería deseable que esta plataforma siga creciendo, que todos desde nuestro lugar de trabajo seamos capaces de motivarnos para formar parte de este gran avance ya imparable.
Como enfermera de zona rural, al igual que mis compañeros pienso que podemos tener grandes beneficios ya que a veces es dificil una formación continuada, por nuestra situación geográfica. Así, nuestras barreras se podrian romper. También podríamos compartir ideas y discutir sobre ellas etc.
Molt bé, Marta, Horacio i Cristina. Les vostres reflexions són molt interessants i tenen en comú les ganes de fer que teniu. “Acostar-nos al territori”, “una Administració més humana” o “romper barreras” són, precisament, aspectes que tenim en comú els “administrats” (que tots ho som) i els que treballem com a servidors públics.
Hola bon dia,
Sóc tècnic de laboratori en un hospital de muntanya que queda a dues hores de la ciutat més important, que és Lleida. Tots els professionals que estem treballant a aquestes grans distàncies dels llocs on podem rebre formació tan específica i de qualitat som conscients del que ens costa, en temps i en diners, poder seguir l’evolució en el nostre àmbit de feina. Per això, i gràcies a l’aparició de les tecnologies de la informació i comunciació (TIC), ens hem trobat una finestra d’oportunitats que, no fa gaire, les teníem tancades.
Després de veure el vídeo i entendre que sectors tan complexos han quedat cohesionats i han permès que el coneixement col·lectiu entri dins els llocs de treball, facilitant el treball i sobretot sentir-se més integrat en una organització, fa que l’evolució professional hagi adquirit uns nous camins per poder arribar al que no fa gaire temps ens costava molt.
En l’àmbit on treballo, una comunitat de pràctica enfocada des dels grans serveis d’hospitals de referència, ens permetria una millora en el coneixement personal i alhora un assessorament o uns altres punts de vista per enfocar diverses situacions tècniques i/o assistencials.
Buenos días! Soy trabajadora de un hospital comarcal. Veo en las comunidades de práctica una excelente solución para acceder a la formación continuada y una forma de mantener una comunicación fluida con profesionales de nuestro ámbito cuando requerimos asesoría para el tratamiento de nuestros pacientes. Gracias!
Hola! Sóc infermer que treballo en una zona rural. La majoria de la meva jornada laboral la passo amb una sola companya de treball que és una metgessa. La necessitat d’estar connectat amb altres professionals i trobar informació d’una manera ràpida i efectiva és molt necessària. Només hi veig un inconvenient: els professionals que ens vam formar fa més de 25 anys i no hem adquirit, fins fa pocs anys, l’hàbit d’utilitzar el suport informàtic en la nostra activitat laboral.
Hola, treballo d’infermer en una zona força allunyada dels llocs on es pot fer formació sense haver d’estar-te hores i hores viatjant i demanat dies de festa per fer-la. Per a nosaltres, pot ser una molt bona eina: estàs en contacte amb altres professionals, pots compartir moltes coses… en definitiva, pot ser de molta utilitat. Però hi ha un inconvenient: com molt bé diu el Joan Anton, és important que sigui el més fàcil possible poder-mos moure i treballar perquè, els que no som de l’època de la informàtica, a cops et donen ganes de deixar-ho córrer.
Hola Sisco,
El procés de relació amb e-Catalunya es vehicula a través de ecatalunya[arroba] gencat.cat
T’animem a escriure-hi!
Que aprendan otras administraciones!! RT @balapiaka @gencat: e-Catalunya: innovant l’Administració col·laborativament http://bit.ly/fqZ5AV
Hola a tothom,
Penso, com la majoria, que plataformes com e-Catalunya són molt útils i de naixement i evolució necessària en els temps actuals. Com ha dit un company, és una adaptació natural a les noves formes de vida i comunicació social, a l’evolució i “revolució” que vivim en matèria de comunicació.
L’accessibilitat ha obert tot un ventall de noves possibilitats de relació entre persones, entre professionals, companys o interessats en algun tema.
Conceptes com comunitat de pràctiques, fòrums, xarxa social… comencen a ser familiars dins del nostre vocabulari així com la facilitat per poder ajudar aquells que no estan tan acostumats a treballar virtualment a participar, entendre i aprofitar totes aquestes eines.
Penso que és una evolució necessària de la nostra societat i que ara, representants de diferents àmbits, entitats, professions i tot allò que abans era un món “desconegut” i aïllat de la població (fins i tot per a certs professionals, com expressen els companys que treballen en llocs apartats de la big city) podem estar comunicats, a prop, sense importar on siguem. La informació es un feedback que es comparteix amb tothom i les inquietuds poden ser resoltes per altres professionals, trencant fronteres i distàncies.
Tots ens en beneficiem. Compartir és apendre i és ensenyar i quan és adreçat a tothom, es converteix en la millor eina de comunicació i plataforma d’informació per a tots els ciutadans.
Hola! Para mí ha sido todo un descubrimiento la plataforma e-Catalunya. Soy enfermera del área rural y al igual que mis compañeros, por el mero hecho de trabajar en un centro alejado de una ciudad, tenemos un hándicap muy alto a la hora de realizar cursos, acudir a congresos…. Por lo tanto, las comunidades de prácticas suponen para nosotros una herramienta de trabajo muy importante, ya que nos permite tener acceso fácil a la información desde el mismo trabajo, estar en contacto con otros profesionales y compartir experiencias, dudas… En resumen, tener una visión más amplia y no limitada sólo a nuestro entorno
Hola,
Jo sóc infermera en una zona rural. Viure a una zona allunyada de la ciutat ens dóna menys oportunitats de seguir formant-nos, ja que cada vegada que volem fer algun curs ens hem de desplaçar a dues hores de casa nostra, sense comptar que hem de passar com a mínim un dia fora de casa. La comunitat de pràctica per a nosaltres és una gran avanç: podem aprendre d’altres professionals igual que ells també poden aprendre de nosaltres; a més, tenim un altre punt de vista de les coses.
Crec que una comunitat de pràctica és la millor manera perquè desapareguin les distàncies i obrir fronteres, a partir d’aquí ja depèn de nosaltres.
Hola, penso que plataformes com aquesta són molt útils i necessàries per poder evolucionar, ja que és una adaptació a les noves fomes de comunicació social.
Sóc infermera que treballo en l’àmbit rural i, gairebé sempre, per poder tenir formació i reciclatge, tenim més inconvenients per fer-ho a causa de les distàncies.
Per aquesta raó, les comunitats de pràctica ens ajuden a tenir un accés més fàcil a tota la informació des del mateix lloc de treball, sense haver de desplaçar-nos.
Per a mi, les comunitats de pràctica són un instrument més que tenim al nostre abast a l’hora de gestionar els coneixements. Aprofundint més en el tema de la seva utilització per a la formació, crec que són ideals des del punt de vista que podem seguir aprenent al llarg de tota la nostra existència, és a dir, en la societat actual se’ns demana que estiguem al corrent de tot, que sapiguem de tot, i a un ritme frenètic. I és a través de les comunitats virtuals en què intercanviem opinions amb altres professionals, diferents punts de vista, mateixes motivacions, discrepàncies, experiències, etc., que tenim la gran oportunitat de seguir aprenent pel fet d’interactuar amb altres persones. En compartir les experiències de treball amb altres persones que es troben en situacions similars, les persones aprenen interioritzant. Jo fa uns mesos que pertanyo a una comunitat de pràctica i, la veritat, per a mi és una experiència enriquidora.
Buenos días,
Indiscutiblemente las nuevas tecnologías forman parte, cada vez más, de nuestra vida diaria. En todo ámbito estamos utilizándolas y es muy enriquecedor, sobre todo si vives, como yo, alejada de las urbes y con dificultad de asistir continuamente a capacitaciones y cursos de reciclaje en las ciudades.
Plataformas como ésta son de utilidad máxima y necesarias para poder estar al día con nuestra profesión, hobbies, amigos e incluso familia.
Desde mi teléfono puedo tener toda la información que necesito al momento, es fenomenal. Puedo conectarme con el mundo en sólo un clic, resolver dudas, conocer nuevas actualizaciones de mi especialidad…
Las comunidades de práctica son de gran ayuda, tenemos fácil acceso a la información y podemos entregar también nuestros soportes sin desplazarnos.
Aunque, por otro lado, hay que estar muy atento, sobre todo con la difusión de nuestros datos, ya que podemos caer en estafas con gran facilidad.