
La sol·licitud del títol de família nombrosa, la reducció del cànon de l’aigua o la comunicació d’accidents de treball es podran fer ara des de casa i a través d’Internet gràcies a l’Oficina Virtual de Tràmits. Des del punt de vista de cadascú, ¿com creiem que ens pot ajudar l’OVT?
Per primer cop un únic lloc web agruparà els més de1.000 tràmits que la ciutadania i les empreses poden fer a través de la Generalitat. L’OVT neix amb l’objectiu d’acostar l’Administració al ciutadà i esdevenir una eina per resoldre tant drets com deures de les persones. A més, és una obra col·lectiva resultat del treball en xarxa i la col·laboració de moltes persones que s’hi han bolcat des de tots els departaments de la Generalitat!
Amb aquest nou sistema, la ciutadania pot localitzar de manera més senzilla els tràmits de la Generalitat, que fins ara estaven dispersos en diversos webs i plataformes. A més, el ciutadà pot accedir a qualsevol tràmit sense necessitat de saber quina administració n’és responsable. Així mateix, s’estalvia de lliurar determinada documentació i temps d’execució, ja que s’han eliminat passos que no aporten valor. A la carpeta personal de tràmits, s’hi podran trobar les dades de totes les gestions efectuades i l’estat en què es troben. Voleu descobrir com funciona?
Article que explica l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat al 3cat24:
http://www.3cat24.cat/noticia/468069/ciencia/Una-oficina-virtual-agrupa-els-mil-tramits-que-es-poden-fer-amb-la-Generalitat
Certament, tots ens sentim una part del projecte. És un primer pas, però molt sòlid i un gran pas per aconseguir una administració cada vegada més propera a les persones.
Finalment, l’OVT s’ha fet realitat i disposem d’un portal nou amb un disseny modern i actual en què s’intenten explicar els tràmits de la Generalitat d’una manera entenedora. Els beneficis per als ciutadans i ciutadanes són prou visibles, però el fet de fer-nos més transparents i entenedors també farà crèixer l’exigència vers l’Administració.
L’OVT no només ha de servir per al seu objectiu fonamental, que és posar a l’abast de la ciutadania tots els tràmits de la Generalitat, sinó també com a eina de treball interna i també de cohesió entre tots els departaments.
Si volem mantenir la qualitat amb què neix el portal, ara cal preveure la seva evolució: quan s’incorporan els serveis, quin paper ha de continuar tenint el SAC, quan assumirà cada departament el manteniment dels seus continguts a l’OVT, etc. Ens hem de felicitar tots plegats per haver aconseguit crear una obra col·lectiva i per haver-ho fet bé, però la feina tot just ha començat si volem continuar oferint una atenció ciutadana cada vegada amb més qualitat.
Jordi Domínguez
DASC
Enhorabuena! Sincera, pero con envidia desde Euskadi 😉
Moltes felicitats a tots!.
Un gran treball i un millor servei per al ciutadà.
Gràcies per aquest important pas per a l’Administració-e de veritat a Catalunya.
Salutacions,
Carlos E. Jiménez
[…] This post was mentioned on Twitter by gencat_cat, nur. nur said: RT @gencat_cat: New blog post: “The VPO, a collective project” http://ow.ly/VW76 […]
[…] pasado día 11 se presentó la Oficina Virtual de Trámites (OVT) -os aconsejo visitar también el blog de Gencat-, un fantástico trabajo que conecta la web de la Generalitat de Catalunya, el 012 y las Oficinas […]
FELICITATS!!
1000 tràmits ja, espero contribuir perquè el 2010 siguin com a mínim 2010.
Crec que serà una web molt útil tant per als ciutadans com per a les empreses i felicito tothom que hi ha col.laborat pel seu esforç i la seva dedicació. Com diu un altre comentari, és important ara mantenir la qualitat dels continguts del portal.
Em sembla també molt encertada la campanya de mitjans que s’està fent, que està ajudant a fer-la coneguda entre ciutadans i empreses.
D’eines per apropar el món administratiu al ciutadà n’hi ha moltes, però sense dubte l’OVT aporta grans novetats al respecte:
– Un únic portal que aplega tràmits potents per al ciutadà redactats d’una manera “propera i entenedora”.
– Un cercador de llenguatge natural que poc a poc s’anirà polint gràcies als usos que es donin al portal.
– Una carpeta personal, on el ciutadà pot consultar l’estat dels seus tràmits i l’historial de tràmits que ha anat sol·licitant com a ciutadà.
Aquests són alguns dels punts forts que al meu parer té l’OVT, combinats amb un portal funcional, pràctic i sobretot ben organitzat.
No obstant això, crec que ara ve el punt més delicat: el seu manteniment. Els departaments han d’apostar fort per l’OVT i fer que els seus continguts siguin creïbles i facilitin la gestió al ciutadà. Només així, estarem davant d’un portal útil i eficaç per a tothom.
Des d’aquí vull felicitar tothom qui hagi aportat un gra de sorra per a l’OVT i als que hi hagin dedicat hores i hores de feina.
Com diu el Jordi Domínguez, la feina tot just ha començat.
Després de la gestació del projecte de l’OVT, ja ha sortit a la llum pública. Però com tot, l’acompanyament en el creixement és l’etapa més bonica i sensible, i també la més rigorosa, en la qual no ens podem despistar. Hem de ser constants i ferms. La ciutadania s’ho mereix.
Endavant!
Internet ha estat, sens dubte, l’invent del segle, una revolució sense precedents que ha escurçat a la mínima expressió l’espai i el temps. Ja no som els que érem quan no teníem Internet.
En aquesta marea caòtica d’informació, calen gestors, murs de contenció per a les allaus. En aquest sentit, les Administracions tenen l’obligació de mostrar la seva transparència i ajudar el ciutadà a trobar el camí enmig d’aquest munt d’informació electrònica. L’OVT és el projecte aglutinador que pretén consolidar aquesta funció a nivell global de tota la Generalitat.
L’OVT es configura també com una eina per mostrar als que diuen que la Generalitat no fa res per al ciutadà o per a l’empresa en aquests moments difícils que van errats. Més de mil solucions i mil propostes s’arxiven a l’OVT per millorar el país i afrontar el segle XXI amb força.
Sovint ens sentim saturats d’informació i, en l’intent d’assimilar-la tota, ens perdem la més important. Per poder arribar a tot allò que realment ens interssa i ens pot ser útil, és bàsic saber destriar i ordenar els continguts que ens arriben.
En aquest sentit, l’OVT facilitarà l’accés a una informació que sovint és carregosa i difícil d’entendre per al ciutadà.
Això sí, el repte és mantenir informació rigorosa i organitzada en aquest portal que haurà d’actualitzar-se constantment.