Gencat estrena bloc

Logo gencatAra fa quatre anys que vam començar a treballar en la redefinició del portal web de la Generalitat de Catalunya gencat. Avui som ja una xarxa interna de més de 300 persones però volem arribar molt més enllà i per això ens hem decidit a obrir aquest bloc de portes enfora.

Volem mantenir una conversa global sobre diversos temes al voltant dels projectes de la Generalitat de Catalunya a Internet, com ara nous webs, productes multimèdia, aplicacions, eines, solucions corporatives i molts altres serveis. També informar de diferents temes relacionats amb Internet, innovació, gestió del coneixement i governança electrònica i oberta (eGovernment i openGovernment), tramitació telemàtica, multicanalitat, accessibilitat, usabilitat, gestió del canvi a les organitzacions o legislació en aspectes com la reutilització (llicències de propietat intel·lectual i drets d’autor) o la protecció de dades personals.

El bloc serà l’eix central per alimentar aquest diàleg a través de les diferents plataformes on hem obert comptes gencat: Facebook, Twitter, Delicious, Slideshare, Youtube… Segur que ens hi trobem.

El bloc és una plataforma oberta als suggeriments i comentaris de tots els lectors. Les vostres aportacions seran publicades sempre que siguin respectuoses i es refereixin al tema tractat. Per tant, no hi ha lloc per als insults, paraules malsonants o referències que atemptin contra la dignitat d’altres persones. Tampoc per als missatges que puguin contenir dades de caràcter personal.

View in english

37 respostes a “Gencat estrena bloc

  1. Tant jo, com els companys d’EndoBlocLleida i AranArnau, estarem alerta a les vostres aportacions i col•laborarem, en tot el que ens sigui possible, en l’enriquiment dels continguts amb els nostres comentaris. Crec que aquest bloc pot ser un element aglutinador i informatiu, necessari en els temps que corren.
    Em sembla una molt bona idea i us desitjo molta sort en aquesta nova aventura que comença avui!

  2. Benvinguda sigui aquesta iniciativa.
    Però no tothom sap de què van les xarxes socials i si volem atreure més gent de que la que ja n’està convençuda, caldria començar per un petit apartat on s’expliqués a la gent que no en sap, clar i en català, com s’utilitzen aquestes xarxes i per a què els hi poden servir.

  3. Hola a tots, i primer de tot felicitar-vos per aquesta iniciativa engegada des de Presidència.
    Us escric des de una petita Agència, l’Agència de Protecció de la Salut, però per ser petita no vol dir que no hi hagi persones que s’apuntin a treballar amb les TIC, i intentar obrir una nova finestra als nous aires que corren al apassionant mon de les xarxes socials, eines web 2.0,…, amb un objectiu comú pel que fa a la nostra administració: millorar el nostre servei i innovar per no morir.
    Enhorabona per la iniciativa i faré la màxima difusió de l’existència d’aquest Bloc.

    Salut

  4. Benvinguts a la galàxia blocaire i felicitats per la iniciativa. Us asseguro que ja teniu un seguidor des del primer dia. Un seguidor fidel… i emprenyador; avisats esteu.
    Començo: No us fa un mica de cosa aquest “Connectant” en gerundi? En anglès funciona de meravella -“Connecting…”, “Being digital”…- però en català sona estrany.
    “Idees i experiències de la Generalitat de Catalunya a Internet” seria una bona solució. Crec.

  5. Moltes Felicitats i Benvingut sigui el nou bloc! Des de TicSalut també ens fem ressò d’eines de la web social que considerem, complementen i aporten encara més valor a l’univers corporatiu Gencat. Facebook, Twitter, Del.icio.us, Youtube… els hem integrat al nostre ús comú. Podem i volem aportar i rebre coneixement i experiència en aquests nous entorns col·laboratius. Per molts anys!!

  6. Moltes felicitats a tots els que heu posat en marxa aquest bloc i que ja fa anys que treballeu dur per fer de les eines web uns estris que ens facin més fàcil el dia a dia en la feina i en la vida. Em tindreu per aquí com a fidel seguidor.
    A TxerraC: Certament cal difondre entre totes les persones de Gencat el que podriem anomenar l’abc d’això de la Web 2.0, però ja hi ha hagut algunes experiències molt bones en aquesta línia, i amb força seguidors de tots els departaments, com ho són les Jornades Web organitzades primer des del Departament de Justícia i ara conjuntament amb la DGAC de Presidència. Trobareu molts dels vídeos i de les presentacions al YouTube i a Slideshare.
    A Joan Josep Isern: Tens raó en que això dels gerundis en català sonen una mica estranys, però com que diuen que la llengua és una cosa viva, i més encara quan l’associem amb les TIC, a mi no em sembla malament la fòrmula del Connectant…Això sí, tot és opinable;-)

  7. Felicitats per aquest pas endavant, aquest és un dels camins per fer del nostre govern, un govern obert i transparent, i de la nostra AAPP una administració àgil, dinàmica i propera al ciutadà.
    Segur que aquest espai es convertirà en un banc de coneixement compartit!
    Enhorabona a tots els que hi sou darrera 🙂

  8. Felicitats!! Espero que totes aquestes eines també serveixin per connectar millor amb el ciutadà i posar-li més fàcil les relacions amb l’Administració.
    Bon estiu!

  9. Per les institucions, la presencia a la xarxa es questió d’actitud. I Gencat demostra amb aquest bloc i la seva presència a la xarxa social una actitut d’obertura i de valentia encomiable.
    Enhorabona !
    El bloc del Sabadell-fes-clic.

  10. Felicitats por la iniciativa y la trayectoria :-). Seguiré el bloc con interés para ver por dónde vais, especialmente con los temas de open- y e-government… pero también con todo lo demás.

  11. Moltes felicitats pel nou Blog que juntament amb les iniciatives que porteu a terme ens anima a seguir treballant i explorant el món de les xarxes socials i a aconseguir a través de les TIC una participació activa i dinàmica de la Societat.

    Sense més, des de Galícia, l’equip de Sdweb – Solucións Dixitais, us envia una abraçada ben gran. Esperem poder culminar al setembre la plataforma digital E-habilis de gestió del coneixement en les organitzacions.

    I com sempre, volem agrair-vos les vostres jornades, aportacions, comentaris, consells i ànims per a seguir endavant que tant ens han ajudat a dur els nostres projecte a bon port.

    Cada vegada som més els que estem en aquest vaixell.

    Una abraçada

  12. Enhorabona per la iniciativa. Estic convençuda que serà un espai molt interessant per debatre, conèixer i compartir els diferents projectes de la Generalitat a Internet i seguir les converses iniciades en altres xarxes, que també utilitza Gencat. Us seguiré!

  13. Enhorabona a tot l’equip de la DGAC que ho ha fet possible! Amb aquesta iniciativa encoratgeu les persones d’altres departaments a treballar en la mateixa línia.

  14. Anar fent xarxa entre tots els departaments per compartir eines, recursos, idees i iniciatives sempre és una bona notícia. I per molt anys!!

  15. Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris.

    @Brais Martinez: Que tingueu molta sort amb el projecte E-habilis, i esperem que aquest bloc us sigui d’utilitat.
    Una abraçada.

  16. @TxerraC: Recollim la teva proposta.
    Com veuràs anirem publicant apunts que simplifiquin i expliquin de manera planera les eines d’Internet perquè ajudin als lectors i la ciutadania a veure’n l’enorme capacitat transformadora, per assolir objectius professionals, socials o simplement per facilitar-los més la gestió de la vida personal i dotar-la de més qualitat.
    Gràcies per la teva aportació.

  17. Espero que el bloc que ara inicieu esdevingui una espai de referència i un exemple de relació de l’Administració amb les persones.

  18. Enhorabona per la iniciativa, crec que les institucions han de donar exemple en la integració de serveis web 2.0 per animar a l’empresa privada a seguir el mateix camí.

  19. Felicitats per la iniciativa. Endavant amb la transparència i el diàleg amb la ciutadania!
    I aprofito per preguntar als administradors del bloc: per quan teniu previst que sigui possible registrar via gencat un document (posem per exemple, un recurs d’alçada)? Ajudaria molt a facilitar els tràmits, sobretot ara que durant els mesos d’estiu l’Administració tanca les oficines totes les tardes…Reduir els horaris d’oficina sense haver suplert online prèviament els mateixos serveis, no és posar el carro davant de les mules?

  20. Enhorabona a tot l’equip que fa possible aquest espai.
    No sempre la administració va uns passos enrera de la societat. I qualsevol pont que faciliti “creuar el riu” 😉 a tants com sigui possible, es digne de recolçament i admiració.
    Sort i bona feina!.

  21. @Francesc Seguí: L’Administració de la Generalitat de Catalunya treballa des de fa molts anys en la millora dels sistemes d’atenció a la ciutadania. El portal Serveis i Tràmits, ubicat en el web del http://www.gencat.cat, disposa de tràmits que es poden efectuar en línia facilitant l’enregistrament i la seva execució sense moure’s de casa.

    Seguint amb la línia d’aconseguir la màxima transparència i facilitat en les relacions Administració – Ciutadania, aquest any 2009 es posa en marxa una nova versió millorada del portal de Serveis i Tràmits. Aquest nou portal amplia el nombre de tràmits en línia i el conjunt de prestacions per una millor atenció a la ciutadania. Estarem d’acord que, a part dels tràmits que es poden fer per internet, hi ha gestions que per la seva naturalesa precisen d’una atenció personalitzada i sovint presencial.

    En aquest sentit el nou portal ajudarà a que l’atenció presencial en les oficines sigui més fàcil. La realitat ens mostra com, tot i els esforços per potenciar el canal internet, la demanda de l’atenció presencial personalitzada augmenta a la vegada que els esforços per donar resposta tenen les seves limitacions. Tot i la complexitat per trobar solucions definitives, els comentaris i les aportacions de molts punts de vista contribueixen a construir un serveis d’atenció en constant innovació i utilitat per a la ciutadania.

    Moltes gràcies.

Deixa un comentari